Jan 30, 2012

mom's hope

      Today, after aku jmpe datuk pasal kerje then me n my mum naik kereta and nk hanta mak aku lak g keje..nsib bek area aku g tu dkt gan tmpt kje mak aku so taklah lma sgt dlm kete.. Nk tau mak ak suh anta dy kat office and bwk kete balek sensorang?pergh cuak siot tp aku harung je sbb nk biasakn diri and beranikan diri lau tak smpai bile nk pndai kn..hurm tak kesa la tu.. yg aku nk citer ni perbualan kami dlm kereta.. ceritanya begini :

Mak : kakak, kalau boleh bile kakak dh kerja kakak kne janji dgn mak yg kakak akn smbung blaja lg tau?
Aku : Insyallah mak jgn la risau kayh? ade rezeki nnti kakak smbung lah.. Tp mak lau smbung blaja kkak nk    kete sebijik leh?hehehheehe..(joke)
Mak : Tgklah nnti ade rezeki mak belikan lah kete tp kncil 2nd hand..hehe
Aku : WAH! oke takpe jnji kereta..
Mak : mak bukan ape, kalau boleh mak nak Ain (nama mnja aku kat uma) blaja smpai degree..nnti boleh la gntung gmbr ain amik ijazah.. rumah org lain sume ade rumah mak takde pon.. mak pon nk jgk rumah mak ade..
Aku : ermmmmm diam (terharu plus sedih) insyaallah mak.. slagi ain mmpu, ain akan buat yg terbaik..

2 min lpastu dh smpai pon ofis mak aku, lepas salam dy aku pon drive lah smpai kat uma..

. . . Tu lah aku risau je aku tak mmpu nk penuhi permintaan dy..tau je lah aku ni da la suke main2.. mse dip dlu pon tak bleh nk archieve prgkt yg lg tggi.. YA ALLAH risau nye aku.. pointer pon ckup2 makan..takpe aku bdoa lpasni aku mmpu perform dgn lebih baik lg..amin.. INSYALLAH..

Tu je lah bt mse ni.. see u on the nxt entry..thanks for reading..muakhs! :)

No comments: