Jul 14, 2012

Jihad Business ?

PKI is stand for Perunding Kewangan Islam.. sedap je dgr karier tu kan ? tp ya allah tanggungjwbnya berat sungguh.. Tugas sbgai prunding kewangan adalah utk menasihatkan org spya merancang kwgan based on syariah compliance.. bebas dri unsur2 riba, maisir dan judi..ingat sng kew nk consult org ? DULU, aku tak pernah suka dgn apa aku buat tp skang aku tekad utk truskan keje ni sbg FULL TIME.. Biar lah org nak kata apa tp aku ttp nk buat.. My mum tak skong pada mulanya but aku degil tetap nk truskan.. 

This kind of work mcm bt bisnes gak.. if kite bt keje, dpt lah duit hasil usaha kita.. tak mcm kerja mkn gaji boleh skip2 and dpt fixed salary.. Now, shyra is reborn..ececece.. Bru skang nk bkk mata yg kje aku bt skang ni can get unlimited RM and free time.. just need discipline, attitude, hardworking and desire ONLY..

REMEMBER, 9/10 rezeki adalah drpada berbisnes.. See, besar tu 9/10.. Rasulullah pon dlu berniaga.. Tgk lah Msia yg kaya2 sume cina.. Melayu bila ? nk berjihad pon nk kne ade duit.. money is not everything but everything need money.. Am I rite ? Tgklah negara2 Islam mcm Bosnia, Palestine, Gaza tu sume.. Sapa yg nk bntu dorang kalau bkn umat Islam sndri ? tu sume perlukan duit.. Aku harap, ALLAH permudahkan apa yg aku buat skang.. Mungkin income takde tp 1 hari dgn berkat ksbaran, usaha dan istiqamahku segalanya berjalan lancar.. amin.. Suddenly teringat kata2 seorang GAM mse kursus hrtu.. brg siapa niatnya utk berjihad, egtlah saat2 akhir pemergian Rasulullah..

hari terakhir Nabi Muhammad





renung2kan . .

No comments: